16 stycznia 2014 roku wybrałem się do salonu CCC aby reklamować zakupione obuwie letnie. 28 stycznia okazało się, że reklamacja jest odrzucona.
Oto jak specjaliści w CCC rozpatrują reklamację butów, w których pękła podeszwa: „Uszkodzenie nie mogło powstać w terminie podanym przez konsumenta. Biorąc pod uwagę panującą aurę, w tym sezonie zimowym obuwie letnie nie mogło być użytkowane”. Wstyd….
Warto zauważyć, że art 9 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej mówi o momencie stwierdzenia wady, a nie o dniu jej powstania.
Próbowałem choć trochę nawiązać do logiki jaką kierował się specjalista rozpatrujący reklamację. Czy użytkownik mógł korzystać z butów np w Brazylii gdzie w styczniu jest lato?
Temat oczywiście będę kontynuował.
EDIT 30 stycznia 2014
Po delikatnym nagłośnieniu tematu na FB i innych portalach społecznościowych dziś dzwonili z CCC z informacją, że treść reklamacji faktycznie jest dość niefortunna. Napisałem odwołanie i wysłałem do nich emailem, czekam na potwierdzenie przyjęcia. Jutro buty mają zostać wysłane do ponownego rozpatrzenia. Zobaczymy co będzie dalej.
Temat pojawił się na stronie głównej na wykopie. Dziękuję za wsparcie i zapraszam do dalszego wykopywania. http://www.wykop.pl/link/1845240/skad-ccc-dokladnie-wie-kiedy-nosisz-obuwie-i-gdzie/
Treść odwołania, które wysłałem dziś do CCC. Dotyczy odwołania od 2ch reklamacji. Powyższa sprawa to reklamacja nr R3161468400 wymieniona w dokumencie jako druga na 3ciej stronie. Odwolanie w PDF tutaj
EDIT 6 lutego 2014
Mail od CCC:
Mi napisali żebym podała adres email i się odezwą ale jak na razie cisza.
Odrzucenie reklamacji jest bezpodstawne, obuwie mogło być używane w okresie zimowym. To nie od sklepu zależy kiedy i jakie nosimy obuwie i jak odczuwamy temperaturę. Również, nie wszędzie jest zimna w styczniu, ale odwołując się mogą jeszcze poprosić o kopię biletu lotniczego potwierdzającego, że było się w styczniu w kraju gdzie są upały. Kto wie co wymyślą. Nie wiem jak to wygląda od strony prawnej, ale odwołuj się, bo ich wymówka jest nielogiczna. Nie byłam w sklepie CCC, ale podejrzewam, że sami pewnie sprzedają obuwie letnie w okresie zimowym.. Nie jest więc hipokryzją twierdzić, że to konkretne obuwie nie było… Czytaj więcej »
Stawiamy przecinek przed „który, która, które” – ale to nas nie zwalnia od myślenia. Przecinek ma stać przed wyrażeniem ze słowem „który”, jeśli takie występuje w zdaniu.
dlatego piszemy:
„Podstawy prawnej, zgodnie z którą” a nie „Podstawy prawnej zgodnie, z którą”. Zastanów się, czytając to zdanie na głos, czy ma sens przeczytanie „proszę o podanie podstawy prawnej zgodnie” jednym ciągiem, a potem wzięcie oddechu i dokończenie „z którą”?
Czy też może lepiej brzmi „proszę o podanie podstawy prawnej [oddech] zgodnie z którą…”?
Zdanie z oddechem wszystko wyjaśnia 🙂 Dziękuję
Jeżeli buty były kupione w lecie i się coś w nich zepsuło w tym okresie reklamacje odrazu trzeba zgłaszać! Jeżeli reklamacja została zgłoszona w innym sezonie odrazu jest bezpodstawna….
Dlatego podczas zgłaszania reklamacji pracownik pyta kiedy zostało zauważone uszkodzenie! Jeżeli dwa miesiące wcześniej niż przybył zgłosić automatycznie BEZPODSTAWNE! Pracownicy nie wiedzą czy klient mimo zauważonych uszkodzeń nadal chodził czym powiększał uszkodzenie czy buty leżały i czekały na moment oddania do reklamacji
Więc każde uszkodzenie obuwia odrazu zgłaszać!
Witam . Zdarzyła mi się nieprzyjemna sprawa – kupiłem w CCC buty , w których po niecałych dwóch miesiącach pękły obie podeszwy . Złożyłem reklamację w salonie 1328 w Wejherowie , która została rozpatrzona jako bezpodstawna – winą za powiększającą się wadę obuwia zostałem obciążony ja jako klient . Ktoś rozpatrujący reklamację napisał , że wada obuwia powiększała się przez noszenie tych butów przeze mnie – całkowicie się z tym nie zgadzam ( jak zauważyłem usterkę to odniosłem buty do sklepu ) . Wobec tego złożyłem odwołanie od tej decyzji , gdyż nie zgadzałem się z tą opinią – ponownie… Czytaj więcej »
Sama reklamowałam w zeszłym miesiącu 2 pary obuwia: jedną z CCC, drugą sportową (firmową, kłopot podobny jak tego kolesia: http://www.eporady24.pl/nieprzyjecie_reklamacji_rozklejonego_obuwia,pytania,4,54,9762.html – drogie buty, a rozpadały się po tygodniu :/) efekt? z CCC już mam odmowę, druga para jeszcze nie rozpatrzona (ciekawe, co wymyślą). ale na CCC już mam nowe argumenty, nie dam się spławić.
To mój mail do CCC po 2-krotnym reklamowaniu butów Lasocki: Ja i moja rodzina jesteśmy Państwa klientami od wielu lat. Chciałam napisać swego rodzaju zażalenie/skargę. 02.10.2014 zakupiłam w sklepie CCC w salonie w Blue City w Warszawie botki Lasocki. Zapłaciłam za nie 279,99. Kupiłam również wtedy inne buty i cały rachunek wyniósł 409,98zł. Buty Lasocki kupiłam na zimę. Więc dopiero założyłam je 22.11.2014 (pamiętam jak dziś, bo wyjeżdżałam wtedy ze znajomymi). Niestety obuwie reklamowałam 2-krotnie. Za pierwszym razem zgodziłam się na naprawę. Data pierwszego zgłoszenia to 05.12.2014 (ustosunkowanie do reklamacji 19.12.2014), a buty dopiero odebrałam 29.12.2014, Ponad 3 tygodnie trwała… Czytaj więcej »
Witam mam problem z CCC. Kupiłam u nich buty z Lasockiego za 280 zł. po dwóch tygodniach użytkowania odkleił się ozdobny pasek nad podeszwą, złożyłam reklamację, buty zostały naprawione mogłam je odebrać po około 3 tygodniach, po około 2 miesiącach użytkowania problem pojawił się znowu ten sam, złożyłam reklamację buty znów zostały sklejone ale w taki sposób, że ja chyba w domu zrobiłam bym to lepiej, niestety to nie ja je odbierałam, buty były do odebrania znów po około 3 tygodniach, po dwóch dniach pasek odkleił się znowu, reklamowałam ponownie tylko tym razem prosiłam o zwrot pieniędzy lub wymianę na… Czytaj więcej »
Trzeba trafic na dobre buty. Sam kiedys za pierwsze zarobione pieniadze kupilem Nike Shox.. ponad 300 zl za nie zaplacilem i nosilem ponad rok! Zima, nie zima nosilem po tym czasie odkleila sie podeszwa. Kupilem w innym sklepie inne Nike nazwy nie pamietam, ale byly na rzepy i po pol roku juz do wyrzucenia.. a nosilem je tak jak zawsze. Jechanie po ccc bo reklamacji nie uwzglednia a mimo to kupowanie u nich drugiej pary? Gdzie tu sens, gdzie tu logika?
Nie warto kupowac obuwia w CCC, o reklamacji możesz zapomniec. Najlepszym sposobem jest tam po prostu niekupowac
Wpisz sobie w Google CCC reklamacja – zobaczysz ile watkow wyskoczy, gdzie ludzie zala sie na ta firme. Jednak zeby tak sztuka sie udala musisz przyjsc dokladnie przygotowany, tak zeby sprzedawca nie mial watpliwosci ze znasz zwoje prawa.
W CCC to chyba zatrudniają pisarzy fantastów zamiast rzeczoznawców. To, co oni tam wymyślają, to można by zebrać w książkę i opublikować, byłaby bestsellerem obok Hobbita i Harrego Pottera. Sama kiedyś reklamowałam u nich buty, to w odmowie przeczytałam, że podeszwa mi się odkleiła, bo mam haluksy. Nikt nigdy w mojej rodzinie nie miał problemów z haluksami, tym bardziej ja, ale oni chyba jednak wiedzą lepiej. Postanowiłam udać się do własnego rzeczoznawcy, w necie znalazłam Rzeczoznawców Maj i z ich opinią się odwoływałam. Polecam to rozwiązanie, oszczędziło mi wielu nerwów i udało mi się odzyskać pieniądze.
Też miałam kilka sytuacji z CCC jeśli chodzi o reklamacje. W moim przypadku pomagało dołączenie opinii od niezależnego rzeczoznawcy, kumpela raz poleciła mi rzeczoznawców maj i się ich trzymam póki co. Do tej pory mnie nie zawiedli 😉
Szkoda pieniędzy na buty z CCC rozpadły się po 1 miesiącu użytkowania przez dziewczynki w wieku 10 i 13 lat.